23948sdkhjf

Stor stigning i økologisalg til foodservice

| Af Redaktionen/-nok | Tip redaktionen om en historie
Salget af økologiske føde- og drikkevarer til den danske foodservice-sektor steg sidste år med 15 procent - fra 2.04 milliarder i 2017 til til 2.35 milliarder i 2018.

Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.

Salget fortsætter dermed de foregående års markante vækst - salget af økologi i foodservice er nu fordoblet på bare fem år og udgør omkring 11 procent af det samlede salg af fødevarer.

Kolonialvarer var den største varegruppe med 35 procent af det samlede salg, fulgt af mejerivarer med 31 procent.

Det segment, der virkelig har rykket udviklingen fra 2017 til 2018, er kantiner på private arbejdspladser. Her steg salget med 20 procent.

Foodservice omfatter blandt anden servering af mad fra køkkener i institutioner, restauranter, kantiner, caféer og udbringning.

Mere om fremgangen kan findes her: Foodservice 2018


Hold dig opdateret med Foodservice Forum
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Tag med et kig ind i fremtiden: Sådan skal vi spise

Madmøder skal skabe vækst og udvikling

Omdiskuteret historisk kro søger ny forpagter

Bon Appetit Group lander øko-ordre hos SAS

Arla vil sætte dansk gastronomi på verdenskortet

Nyt madhus satser på madpakker

Nyhedsbrev

Tomex med overskud for 31. år i træk

Jysk cateringfirma flytter til større lokaler

Tyskere vil snige sig ind på danske måltidskasser

Meyers på kantineopkøb

Offentlige øko-køkkener fik roser for at sætte målgruppen i centrum

Hospitalskøkken giver overskudsmad til hjemløse

Færdigretter: Firma er vokset fra 2 til 28 ansatte

Her er vinderen af Kantineprisen 2019

Too Good To Go udvider webshop

Skruer op for online-sortimentet og flytter til et større lager.

Stjernekok har nu magten over Noma

"Danmarks Bedste Burger" kåret

Makkerpar vil åbne 25 nye mexicanske restauranter

Restaurantejer slipper ustraffet fra lussing mod tjener

Køkkenleder: Vi vægter klimaet, men hensynet til borgeren tæller mest

Dansk veganerkasse satser formue i USA

Cofoco-ejer køber sig ind i kendt kaffekæde

McDonald's klar med ny direktør

Stor stigning i økologisalg til foodservice

Foodservicefolk klar med kampagne for klimavenlig mad

Lars Seier har købt en kendt café

Kommune fyrer privat leverandør af ældremad

Geranium-kok tog første skridt mod plads ved kokke-VM

Danish Crown klar med nye hybridprodukter

Se alle Medlemmernes egne nyheder

CPF - bæredygtig under tre spor

Lugtfri og effektiv ventilation til køkkener hvor pladsen er trang

Nyt koncept: Fokus på resterne giver mindre madspild og bedre økonomi i køkkenet

(Plast)affald i havet – de rigtige løsninger er det vigtigste

Fuldautomatisk ventilationssystem til køkkener - HALTON M.A.R.V.E.L.

Optimeret forsyningskæde hos Retail Partner

ANUGA messe 5.-9. okt. Köln

Bæredygtighed er blevet et konkurrenceparameter i branchen

Vær med til at fejre lanceringen af DTU Learn for Life

Kan Danmark miste eksportmarkeder, hvis vi ikke benytter blockchain-teknologier?

Invitation til samskabelsesworkshop

BioSan Nordic er hovedsponsor for Dansk Rengøringsmesse 2019

Velkommen til Matas

Ny rørledning på plads – fremover får dobbelt så mange husstande i Løsning varme fra Daka

Kom bakterier og sporer til livs

JEROS A/S deltager på Südback 2019

En tro kopi?

Blockchain for Fødevare SMV´er

Hygiejnisk design handler også om fødevaresikkerhed, mikrobiologi - og hvordan udstyr rengøres!

JEROS A/S er som eneste fynske finalist med i dysten om Akademikerprisen 2019

Efteruddannelses kursus i hygiejnisk design på DTU i Lyngby

Få eksportrådgivning der skaber succes i din virksomhed på bare et år.

Det travle køkken…

Efteruddannelses kursus i hygiejnisk design på DTU i Lyngby

Kärcher Danmark flytter til nye og større lokaler

Send til en kollega

0.216