23948sdkhjf

Dansk økobageri lander kæmpeaftale med cafékæde

Den danske bagervirksomhed Faber Brød med adresse i Hasselager ved Aarhus har indgået en stor, toårig samarbejdsaftale med Joe & The Juice om at levere kager til kædens mere end 300 cafeer verden over.

Det oplyser Faber Brød i en pressemeddelelse.

Bager-iværksætterne bag Smartbake Bakery Group opkøbte den økologiske producent Faber Brød for godt et år siden, og nu har virksomheden indgået den hidtil største samarbejdsaftale. I de næste to år skal Faber Brød levere kager til samtlige 312 cafeer i den verdensomspændende juice-succes Joe & The Juice. Aftalen har en værdi på "et betydeligt tocifret millionbeløb" og passer perfekt ind i Faber Brøds nye forretningsstrategi, konstaterer virksomheden.

– Aftalen med Joe & The Juice er en kæmpesejr for os og noget, som vi er enormt stolte af. Den cementerer samtidig, at vores strategi om at fokusere vores energi på Horeca-sektoren godt kan betale sig. Det er vores hidtil største globale aftale, og det er sådan nogle, vi skal have flere af, bemærker Karsten Leed, der er kommerciel direktør i Smartbake og Faber Brød, i pressemeddelelsen.

Aftalen dækker over et fast, globalt sortiment på seks forskellige kager, som skal få juicekundernes tænder til at løbe i vand oppe ved disken.

Felt på seks
Særligt de amerikanske kunder har efterspurgt kage som supplement til den friskpressede juice, hvorfor kæden nu har besluttet at udbrede et kagesortiment til samtlige cafeer. Ledelsen i Joe & The Juice ledte derfor efter leverandører, og ud af et felt på seks virksomheder faldt valget på Faber Brød.

– Vi havde nogle temmelig specifikke ønsker til, hvilke produkter vi ville have i sortimentet, og Faber Brød kunne levere på samtlige af dem. Derudover er deres produkter enormt lækre, og nogle, som vi har stor tiltro til, at vores kunderne bliver glade for, siger Mathias Nielsen, Supply Chain Manager i Joe & The Juice.

Den nye aftale passer ifølge Karsten Leed som fod i hose til Faber Brøds langsigtede strategi om at levere bagværk til internationale og voksende kæder. De ekstra midler, som aftalen indbringer, bliver investeret i automatisering af virksomhedens bageri, så Faber Brød kan være endnu mere konkurrencedygtig, lader han forstå.

– Selv om vi automatiserer bageriet, er det stadig meget vigtigt for os, at vi ikke bliver en fabrik. Vi skal og vil fortsat have det gode bagerhåndværk i fokus. Den nye aftale gør, at vi kan investere yderligere i produktionsapparatet, der vil styrke vores position på convenience- og out-of-home-markedet. I det kommende regnskabsår forventer vi en omsætning på 30 millioner kroner, fortæller Karsten Leed.

Aftalen med Joe & The Juice løber de næste to år, men Faber Brød har fortrinsret til at forlænge aftalen yderligere.
Mere om: Faber Brød | Smartbake
Hold dig opdateret med Foodservice Forum
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Fødevarestyrelsen skruer igen bissen på mod kendte spisesteder i København

Meyers Køkken køber 3.000 frokostkunder

Stor nedgang i antallet af nye spisesteder

Nye leverandører godkendt til madservice efter konkurs

Fødevarestyrelsen advarer mod ulovlig fiskehandler

København styrker sin ambitiøse mad-indsats

Nyhedsbrev

Messe byder på topkokkedyst

Seminar sætter fokus på nye måder at undgå sygdom via fødevarer

Kontrolrapport afslører massivt rod på politianmeldte spisesteder

Fødevaretstyrelsens seneste kontrolbesøg hos XO Burger and Steaks og Café Emma afslører stribevis af problemer. Styrelsen har nu valgt at politianmelde begge spisesteder

Jysk storkøkken i konkurssag

Danmark kræver en milliard kroner fra Just Eat

Flere københavnske spisesteder politianmeldt

Fødevarestyrelsen har politianmeldt fire spisesteder i København. Det sker, efter at styrelsen har konstateret adskillige overtrædelser på fødevarelovgivningen

Sønderjysk makkerpar klar med helt nyt koncept

Dansk økobageri lander kæmpeaftale med cafékæde

Kokkebrødre vil åbne ny restaurantkæde

Just Eat i sammenskudsgilde: Vil gå sammen med konkurrent

Madmarked i Odense går konkurs og lukker

Rullende snackbar skal lokke mere mad i fynske ældre

Sommerferie på Foodservice Forum

Færdigretter: Slagterpar lander aftale med Aldi

Stor kantineleverandør udfordrer den traditionelle kantinebuffet

Fokus på alle sanser og bæredygtighed

Familievirksomhed letter hverdagen for veganske restaurantgæster

Ny convenience-serie skal imødekomme vegansk tendens

Streetfood-marked er konkurs

Ambitiøs burgerkæde bøvler med økonomien

"Formidabel" hovedret gav sejr i Sol over Gudhjem

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Kärcher Danmark flytter til nye og større lokaler

Her er forudsætningen for succesfuld selvscanning i kassen

Nyt i sortimentet - Nuova Simonelli espressomaskiner

Blockchain for fødevarer SMV´er

Små og store palletanke - tjek den nye 300 L

Udnyt alle fordele ved brug af plastpaller

Palleark og mellemlæg i plast kan genbruges

Små og store palletanke - tjek den nye 300 L

Bliv klogere på blockchains værdi for fødevarersektoren

Palleark og mellemlæg i plast kan genbruges

Blockchain for fødevarevirksomheder (SMV´er)

Små og store palletanke - tjek den nye 300 L

Madaffaldet på Tall Ships Races Aarhus bliver til energi og gødning

Hygiejnisk design kursus - Viden og værktøjer til korrekt design og anvendelse

Gratis GS1 online basiskursus

Gratis online lynkursus: Få GS1-128 pallelabels der virker

Beregn det bæredygtige potentiale i madaffald

Efteruddannelse med fokus på hygiejnisk design

Efteruddannelse med fokus på entrepreneurskab

Nyt: Stålborde til fødevarer produceret efter specialmål

Hos CPF A/S bliver der ekspederet ordre gennem hele sommeren.

Sådan bliver bæredygtig udvikling god forretning

DTU Kursus i hygiejnisk design

Nemt overblik over alle myndighedskrav med Akustikguiden

Forhandlere søges!

Send til en kollega

0.135