23948sdkhjf

Dansk økobageri lander kæmpeaftale med cafékæde

Den danske bagervirksomhed Faber Brød med adresse i Hasselager ved Aarhus har indgået en stor, toårig samarbejdsaftale med Joe & The Juice om at levere kager til kædens mere end 300 cafeer verden over.

Det oplyser Faber Brød i en pressemeddelelse.

Bager-iværksætterne bag Smartbake Bakery Group opkøbte den økologiske producent Faber Brød for godt et år siden, og nu har virksomheden indgået den hidtil største samarbejdsaftale. I de næste to år skal Faber Brød levere kager til samtlige 312 cafeer i den verdensomspændende juice-succes Joe & The Juice. Aftalen har en værdi på "et betydeligt tocifret millionbeløb" og passer perfekt ind i Faber Brøds nye forretningsstrategi, konstaterer virksomheden.

– Aftalen med Joe & The Juice er en kæmpesejr for os og noget, som vi er enormt stolte af. Den cementerer samtidig, at vores strategi om at fokusere vores energi på Horeca-sektoren godt kan betale sig. Det er vores hidtil største globale aftale, og det er sådan nogle, vi skal have flere af, bemærker Karsten Leed, der er kommerciel direktør i Smartbake og Faber Brød, i pressemeddelelsen.

Aftalen dækker over et fast, globalt sortiment på seks forskellige kager, som skal få juicekundernes tænder til at løbe i vand oppe ved disken.

Felt på seks
Særligt de amerikanske kunder har efterspurgt kage som supplement til den friskpressede juice, hvorfor kæden nu har besluttet at udbrede et kagesortiment til samtlige cafeer. Ledelsen i Joe & The Juice ledte derfor efter leverandører, og ud af et felt på seks virksomheder faldt valget på Faber Brød.

– Vi havde nogle temmelig specifikke ønsker til, hvilke produkter vi ville have i sortimentet, og Faber Brød kunne levere på samtlige af dem. Derudover er deres produkter enormt lækre, og nogle, som vi har stor tiltro til, at vores kunderne bliver glade for, siger Mathias Nielsen, Supply Chain Manager i Joe & The Juice.

Den nye aftale passer ifølge Karsten Leed som fod i hose til Faber Brøds langsigtede strategi om at levere bagværk til internationale og voksende kæder. De ekstra midler, som aftalen indbringer, bliver investeret i automatisering af virksomhedens bageri, så Faber Brød kan være endnu mere konkurrencedygtig, lader han forstå.

– Selv om vi automatiserer bageriet, er det stadig meget vigtigt for os, at vi ikke bliver en fabrik. Vi skal og vil fortsat have det gode bagerhåndværk i fokus. Den nye aftale gør, at vi kan investere yderligere i produktionsapparatet, der vil styrke vores position på convenience- og out-of-home-markedet. I det kommende regnskabsår forventer vi en omsætning på 30 millioner kroner, fortæller Karsten Leed.

Aftalen med Joe & The Juice løber de næste to år, men Faber Brød har fortrinsret til at forlænge aftalen yderligere.
Mere om: Faber Brød | Smartbake
Hold dig opdateret med Foodservice Forum
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Brancheorganisation: Kokkes forhold kan let kontrolleres

Sønderjysk slagter er rykket ind i alle Lidl-butikker

Glæde og kritik hos Horesta: Lettere adgang til arbejdskraft - men ...

Han tjener millioner på "verdens bedste bøf"

1

Kendt burgerkæde med nyt minus

Det Danske Madhus vandt alligevel madkrigen

Nyhedsbrev

4.671 modtager nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Pizzaplaner: Skandaleramte Domino's når slet ikke sit mål

1

Dansk cateringkæmpe når nye højder

Euro Cater: Ja, vi leder efter en ny ejer

Rotte lukkede hotel - indehaver måtte lave 900 kuverter i fremmed køkken

Cofoco og Naturli’ går i samarbejde om færdigretter "i kokkekvalitet"

Svensk restaurant-koncept vil ud i hele Danmark

Takeaway: Wolt har fart på

Geia Food køber op igen

Gæstemangel: Gorm's Pizza skrumper

3F om sexchikane på restauranter: Der er brug for ny kultur

Fødevareindustrien skal rustes til øget salg af færdigretter

Madklubben-stifter hædret med pris

Måltidsfirma får flere millioner fra modemilliardær

Fynboer laver enorme mængder andelår, hakkebøffer og kamsteg

Udvælgelse: Randers Street Food vil holde kokkeprøver før åbningen

Homemate skal levere hverdagsretter til nemlig.com

Nu kan babyer også få måltidskasser

Dagrofa napper aftale til 600 millioner fra konkurrent

Smørrebrødsforretning er vokset

Skagenfood har nu en klimakasse

Drama afgjorde DM i Østersåbning 2019 på Mors

Tag med et kig ind i fremtiden: Sådan skal vi spise

Madmøder skal skabe vækst og udvikling

Se alle Medlemmernes egne nyheder

GTS: Sådan accelererer vi dansk innovation

Solina Denmark opruster Foodservice-forretningen

Køkkenventilationsloft med automatisk filtervask - KCW

Nu kæmper 1.000 medlemmer af REFOOD mærket mod madspild

SMV’er om Finanslov: 3 strikes og 1 out

Nyt samarbejde ser på bæredygtig udnyttelse af rejeskaller

Røg i køkkenet!

Spangsberg Chokolade: Det søde logistikliv

Undgå røg i køkkenet!

Oplad din mobil direkte i bordlampen

Åben Ild i professionelle køkkener!

Sådan bidrager Superfos til den cirkulære økonomi

Julekalender: Vind chokolade med GS1

Med Havegrillen i Køkkenet

Menukasser til levering af årets nytårsmenu

Fra stregkode til RFID: Standarder gør rejsen nemmere

Få styr på dagens omsætning med Billy Regnskabsprogram

Specielt køkkenudstyr kræver specielle løsninger!

6.000 børn kan få deres madrester med hjem

Hvad er forskellen på stregkoder og tallene nedenunder?

Pease - God mad fra ærten

Har du styr på dit GTIN-varenummer?

LED Lys til emhætter - Haltons nye Kulinariske Lys

CPF - bæredygtig under tre spor

Lugtfri og effektiv ventilation til køkkener hvor pladsen er trang

Send til en kollega

0.129