23948sdkhjf

Ny kaffebar sælger kaffe til en 10'er - bliver svinet til af konkurrent

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Konkurrenten mener, kaffebaren serverer lavkvalitetskaffe

Kaffe kan vække store følelser.

Således har kaffemesteren hos den aarhusianske kaffebar Great Coffee, Søren Stiller, følgende ord til overs for et nyt kaffekoncept i Aarhus.

- Jeg synes bare, de er nogle idioter, Jeg synes, det er noget værre bras. Det er ligesom at åbne en Tiger-butik og så få kunder til at tro, de køber kvalitet.

Kaffekonceptet, han omtaler, er Coffee Ten, der netop har indtaget Smilets By i form af en kaffebar i Søndergade i Aarhus.

Budskabet fra initiativtager til Coffee Ten Søren Busch, er, at kvalitetskaffe ikke behøver at være så dyr, som det ofte er tilfældet på andre kaffebarer, der tager op mod 50 kroner for en kop kaffe.

- Alle kaffevarianter er lavet af baristaer, og de koster alle sammen 10 kroner. Vi laver CO2-neutral kaffe, og alt vores emballage er bæredygtigt. Vi vil gerne vise, at man både være miljøvenlig og drive en forretning, siger Søren Busch til TV2 Østjylland.

Han er tilsyneladende uforstående over for, at en kop kaffe på kaffebarer og caféer, særligt i de større byer, koster væsentligt mere end 10 kroner.

- Vi kan ikke se nogen forklaring på, at kaffe skal være så dyr. Jeg håber, vores opstart i Aarhus kan sætte gang i debatten om, hvorfor kaffen er så dyr og forhåbentlig få andre steder til at sætte priserne ned til gavn for forbrugerne, siger Søren Busch til TV2 Østjylland.

Ifølge initiativtageren til Coffee Ten har virksomheden fra starte lagt et budget og siden fundet ud af, at det kan lade sig gøre at tjene penge på konceptet.

Bæredygtig kvalitetskaffe til en 10'er virker umiddelbart som et fantastisk tilbud for koffeinhungrende aarhusianere. Det er dog ikke tilfældet, hvis man spørger Søren Stiller fra Great Coffee.

- Hvis man bruger lommeregneren, og man skal regne ud, hvad det koster at producere kaffe med personaleomkostninger og faste udgifter, så er det ikke svært at regne ud, at man ikke kan tjene penge med mindre, at man køber den dårligste kvalitet og ikke sørger for, at kaffefarmeren bliver betalt ordentligt, siger han til TV2 Østjylland.

En kop kaffe hos Great Coffee koster 35-45 kroner.

Søren Stiler, der har vundet danmarksmesterskabet i kaffebrygning flere gange, mener, at folkene bag Coffee Ten ignorerer den sociale arv i forhold til, at kaffefarmerne skal tjene penge for det arbejde, de laver.

- De seneste 15 år har vi brugt masser af energi på at lave det, der hedder Speciality Coffee. Det vil sige, at kaffefarmerne får en ordentlig løn, og at man gerne skal kunne genkende, hvor kaffen kommer fra og hvordan, den smager, siger Søren Stiller til TV2 Østjylland.

Han er ikke bekymret for, at Coffee Ten vil stjæle nogle af hans kunder fra baggården i Klostergade.

- Jeg har opdraget mine kunder til at vide, hvad god kaffe er, så det er jeg slet ikke bange for, lyder det.

Hold dig opdateret med Foodservice Forum
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Vaffelbaroner har fart på

Morgenmad: Kendt københavnerhotel klar med verdensnyhed

Farvestoffer i maden gav bøde til takeaway-restaurant

Hard Rock hårdt ramt på pengekassen

Fazer Food Services solgt i milliardhandel

Madhus mistede kontrakt: Nu er overskuddet dykket

Nyhedsbrev

Ung kok forpagter gammel kro

Cateringfirma dropper lille køkken

Convenience: 7-Eleven Danmark kåret som verdens bedste

Flammen i styrtdyk: Dårligste resultat i 10 år

Direktørfyring med til at trække ned

Dansk fastfoodkæde tjener igen penge

Hvor ligger Danmarks bedste kantine?

Storkøkkener: Hørkram beholder kæmpestort udbud

Ny kaffebar sælger kaffe til en 10'er - bliver svinet til af konkurrent

Tidligere cafékonge skal i fængsel for bedrageri

Joe & The Juice rundede milliarden - men nye juicebarer medførte millionunderskud

Video-snak: Too Good To Go taler om teknologi

Ny dysfagi-menu med madder: Nu får Esther samme oplevelse som de andre beboere

Syv københavnske plejehjem har i et par måneder haft en ny menu med dysfagi-smørrebrød på frokostbordene

Kantinevirksomhed opruster med nye chefprofiler

Just Eat går 12 millioner kroner frem

Restaurant Flammen udruller nyt koncept

Nordjysk gårdmejeri skal levere wauw-ost til stort flyselskab

Lufthavnscafé byder sig til med ældremad

Opkøb: Geia Food bliver endnu større

Seminar: Sådan måler man madspild

Danskere er Nordens bedste tjenerelever

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Blockchain - Veldokumenteret vej fra jord til bord

Til lykke med svendebrevet

Glade elever nu med svendebrev

Blockchain

Tid til at stoppe wardrobing

Medlem af GS1Trade Sync? Få en komplet billedpakke med marketing- og planogramfotos for kun 100 kr

Kvalitet og smag frem for alt

Nye efterårshold på Ejerlederuddannelsen

Veldokumenteret vej fra jord til bord

Medlemsdag i Odense for alle GS1 medlemmer

Test dig selv: Hvor meget ved du om plast og bæredygtighed?

Sommerskole sætter fokus på entreprenørskab

Isdiske til sommerens varme dage

Fish'n Chips - Chip Shop roll

Kan plast forhindre madspild?

Moderne røgeovn giver bedre arbejdsgange

Hvorfor sorterer vi ikke i kantinen, når vi gør derhjemme?

Sæson for sommerbuk

Udvikling af nye fødevarer - handler også om hvordan de skal produceres - og udstyr rengøres!

Kom til DTU Fødevareinstituttets fødselsdag den 11. juni 2019

Virksomheder opnår bedre resultater med skræddersyet digital markedsføring

Åbne systemer er butikkernes allierede i betalingskrigen  

Jeros a/s på IFFA 2019

Konference om svindbekæmpelse i København i juni

Jeros a/s deltager på IFFA 2019

Send til en kollega

0.21