Uhrenholt har succes med lilla Emborg-produkter

Men fødevarekoncernen har tabt næsten 50 millioner kroner i Moskva

Fødevarekoncernen Uhrenholt med hovedkvarter i Middelfart har for femte år i træk præsenteret røde regnskabstal. Uhrenholt kom ud af 2017 med et regnskabsminus på 35,6 millioner kroner efter skat, sammenlignet med et minus på seks millioner året før.

Nedgangen skyldes i høj grad koncernens aktiviteter i Rusland. I årets løb blev hele ledelsen i Moskva skiftet ud, og Uhrenholt har sammenlagt i 2016 og 2017 måttet indkassere et russisk tab på 48,5 millioner kroner.

Det skriver Fyens.dk.

Til gengæld kan Uhrenholt, der også har et stort foodservice-salg, glæde sig over, at den samlede nettoomsætning sidste år steg fra 2,37 til 2,8 milliarder kroner.

Især kerneforretningen med salg af mejeriprodukter trækker op. Samtidigt vokser markedet for virksomhedens egne varemærker, hvor ikke mindst mejeriprodukter og frosne grøntsager pakket i lilla emballage med navnet Emborg på viser gode takter, fortæller administrerende direktør Sune Uhrenholt til Fyens.dk.

Uhrenholt købte Emborg-brandet i 2005.

- Vi har selvfølgelig en stor handelsforretning, som stadig udgør fundamentet, men strategien om at etablere os med egne værdiskabende brands og varemærker er begyndt at slå igennem, siger direktøren..

Han forventer, at Uhrenholt kommer i plus i år, efter at "adskillige rekorder" er slået i første kvartal.


Hold dig opdateret med Foodservice Forum

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Ny Hanegal-fabrik til færdigretter er stadig uafklaret

Men den kommer, og den skal kunne udvides, siger ledelsen

Både op og ned for Geia Food

Omsætningen steg til over 1,2 milliarder kroner, men intens konkurrence fik overskuddet til at dale

Tankmad har fået et kvalitetsløft

25 pubs giver brødre milliongevinst

Madglade milliardærer redder eksklusiv restaurant

Lukket burgerkæde kostede millioner

Nyhedsbrev

Horesta: Ny app kan skade branchen

Online Avis Arkiv

Oslobåden drømmer om en Michelin-stjerne

Nyt, digitalt køkkenredskab vil ind i professionelle køkkener

Restaurant Highway 69 udvider stort

Burgerrestaurant bliver til en lille kæde

Tarteletcafé er et enormt hit

Madmarked og Noma-ejere i samarbejde

Københavnsk gadekøkken er på plads

Uhrenholt har succes med lilla Emborg-produkter

Sushibar - nu også på Bornholm

McDonald's i fuldfedt plus efter at have slanket modellen

Masser af restauranter knaldet for fetafusk

Jysk hotelchef drømmer om en gourmetrestaurant

Hotel satser på veganske retter

Ny køkkenleder skal gøre menukortet mere grønt

Restauranter kan nu også bruge Nøglehulsmærket

Madhus gør mormormad tilgængeligt for alle

Har udvidet sit marked for færdigretter ganske betragteligt

Makkerpar har for travlt, så de åbner et nyt køkken

Sticks'n'Sushi skifter direktør

Muselort på Comwell gav bøde og forbud

Brøchner Hotels i samarbejde med Michelin-restauratør

Nye ejere tjener millioner på Bone's

Det digitale køkken er lige om hjørnet

Coop udvider med måltider til både morgen og frokost

Svensk restaurantkæde vil indtage Danmark

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Send til en kollega

0.17