23948sdkhjf

- Vores navn er lidt sjovt og plat, men det virker

Delikatessedrenge, der vil være nyskabende, udvikler produkter til danske smagsløg

Før hed virksomheden Rasmussen og Jacobsson Group, men det navn var der stort set ingen, der kunne finde ud af. Og det er da også gået støt fremad over nærmest hele linjen, siden den sjællandske delikatessegrossist i 2015 skiftede navn til Delidrengene.

- Folk smilede lidt af det, for det er jo lidt sjovt og plat. Men det er noget, man kan huske, konstaterer den ene indehaver, Steffan Hassel-Jacobsson, der i disse dage sammen med en stribe kollegaer promoverer Delidrengene og deres produkter på Foodexpo-messen i Herning.

Sammen med den anden ejer, Morten Rasmussen, etablerede han virksomheden i 2010, og makkerparret har de seneste år for alvor fået gang i butikken, der sælger tapas-sortimenter, snackpølser, olivenolie, pesto og andre delikatesser. Blandt aftagerne er nu en lang række af Danmarks største indkøbere, idet Delidrengenes produkter er på hylderne hos blandt andre Meny, Irma, SuperBrugsen, Bilka, Hørkram og Dansk Cater.

- Vi sælger også til små gårdbutikker og til delikatesseforretninger - ja, til alle, der har lyst til at købe, fortæller Steffan Hassel-Jacobsson.

Egne produkter
Produkterne finder Delidrengene i ikke mindst Spanien, Grækenland og Italien, og de nøjes ikke med bare at importere forskellige brands og sælge dem videre.

- Vi har fået udviklet vores egne tapasprodukter, som sælges under vores eget navn. Og vi har også vores egen humus og øko-pesto. Vi er jævnligt nede hos producenterne i Sydeuropa, hvor vi smager en masse forskellige produkter og får dem tilpasset danske smagsløg - og så kan vi godt lide at lave produkterne lidt nyskabende, fortæller Steffan Hassel-Jacobsson.

Som eksempel nævner han, at Delidrengenes tapas-platte med blandt andet olivenmix, feta og ostefyldte pepperballs er pakket sammen med en lille gaffel, så indholdet er lige til at tage med i parken på en sommerdag.

- Vi vil gerne betale lidt ekstra for at få den gaffel med, så det har vi aftalt med leverandøren i Grækenland, nævner delikatessechefen.

Blandt virksomhedens andre varer er de svenske Johnny's Sennep og Eriks Saucer, som Delidrengene er eneforhandler af i Danmark.

Ny adresse
Alt i alt har den voksende mængde af produkter - og muligvis også det nye navn - været med til at give en støt stigende omsætning, der i det seneste regnskab fra 2016 resulterede i et overskud på 600.000 kroner.

- Men det koster at udvikle, så stort set alle de penge, vi tjener, bliver brugt på virksomheden. Vi er lige flyttet fra Vallensbæk til Skovlunde, hvor vi har bygget tørvarelager og kølerum for en halv million kroner, fortæller Steffan Hassel-Jacobsson.

Han afslører også, at man naturligvis ikke behøver at være af hankøn for at være en del af Delidrengene:

- Vi er seks fuldtidsansatte og ti på deltid, og cirka halvdelen er kvinder. Så vi kunne også have heddet Delidrengene og Delipigerne, men det bliver simpelthen for langt ...
Hold dig opdateret med Foodservice Forum
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Forvirring: Sur smiley til butik har ramt jysk restaurant

Cateringlandsholdet holder audition

Ti Trin Ned svæver i Michelin-uvished

Sponsoraftale: Dansk Cater skal forkæle Kokkelandsholdet

Succes: Kriseramt delicafé blev til netbutik

Stor fastfoodkæde tjener igen penge

Nyhedsbrev

Nye chefer klar til Kokkelandsholdet

Online Avis Arkiv

Conveniencekæde har købt Maaltidet

Stor frokostleverandør bliver en del af Homemate

Hotelkæde satser stort på bæredygtige madoplevelser

Nyt kaffekoncept i Aalborg: Her koster alt en 20'er

1

Brandærgerligt: Restaurant lukkede med fuld ordrebog

Just Eat begyndte året med rekord

Foodservice Forum ønsker glædelig jul og godt nytår

Foodservice Forum holder ferielukket til 7. januar. Nyhedsbrevet udkommer igen tirsdag 8. januar 2019.

Ny toprestaurant vil tilbyde 50 serveringer til gæsterne

Sygehuskøkken i Thisted hædret med pris

Afstemning: Her er Danmarks bedste takeaway

Cateringfirma overtager kantinedrift

Aalborg får ny vegetarrestaurant

Sticks'n'Sushi vil have 100 restauranter

Jespers Torvekøkken vokser videre

Catering-virksomheden driver nu 33 kantiner

Dagrofa kaster penge efter S-Engros

Fingerbetaling bliver permanent i CBS-kantiner

Investeringer: Hanegal halverer overskuddet

Fødevarevirksomheden er nu gearet til mere vækst

Skummer fløden af bedre mad og flere oplevelser

Køkkenmedarbejdere i total forvandling

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Løft dine medarbejderes niveau i engelsk og styrk din virksomhed

Test af hygiejnisk design giver højere fødevaresikkerhed

Må du genbruge dine stregkoder?

Kære kunde/samarbejdspartner

JEROS hos Orkla Kims

7,5 mio. kr. mere til innovation i sjællandske fødevare SMV´er

Fair Betalingsfrist - Vi har brug for dig!

Glædelig jul fra JEROS A/S

Ny projektleder ved DTU Center for Hygiejnisk Design

Rengøringsteknikker, hygiejnisk design og best practice i industriel hygiejne

Pallekar, plastkar og bigbox

Speed dating mellem virksomheder og forskere resulterer i fødevareinnovation

Mange muligheder for at se JEROS produkter verden rundt

Teknologi til forbedring af forretning i fødevarebranchen

Hurtig og effektiv rengøring af vægtskåle

JEROS opdatere deres velkendte kassevasker

JEROS A/S på FoodTech 2018

Nedtælling til FoodTech 2018 er begyndt

Superbrugsen i Ørbæk øger salg af pølser med 35% ved køb af ny røgovn

Bliv klogere på digitalisering og E-handel

Sikkerdigital.dk skal styrke virksomheders IT-sikkerhed

Stærk forskning og viden bliver til gavn for samfundet

Restaurant Grøds forventninger til et samarbejde med DTU

Har din virksomhed behov for innovation og for at øge sin andel på det voks...

Stor interesse for robotter til fødevareindustrien

Send til en kollega

0.108