23948sdkhjf

- Vores navn er lidt sjovt og plat, men det virker

Delikatessedrenge, der vil være nyskabende, udvikler produkter til danske smagsløg

Før hed virksomheden Rasmussen og Jacobsson Group, men det navn var der stort set ingen, der kunne finde ud af. Og det er da også gået støt fremad over nærmest hele linjen, siden den sjællandske delikatessegrossist i 2015 skiftede navn til Delidrengene.

- Folk smilede lidt af det, for det er jo lidt sjovt og plat. Men det er noget, man kan huske, konstaterer den ene indehaver, Steffan Hassel-Jacobsson, der i disse dage sammen med en stribe kollegaer promoverer Delidrengene og deres produkter på Foodexpo-messen i Herning.

Sammen med den anden ejer, Morten Rasmussen, etablerede han virksomheden i 2010, og makkerparret har de seneste år for alvor fået gang i butikken, der sælger tapas-sortimenter, snackpølser, olivenolie, pesto og andre delikatesser. Blandt aftagerne er nu en lang række af Danmarks største indkøbere, idet Delidrengenes produkter er på hylderne hos blandt andre Meny, Irma, SuperBrugsen, Bilka, Hørkram og Dansk Cater.

- Vi sælger også til små gårdbutikker og til delikatesseforretninger - ja, til alle, der har lyst til at købe, fortæller Steffan Hassel-Jacobsson.

Egne produkter
Produkterne finder Delidrengene i ikke mindst Spanien, Grækenland og Italien, og de nøjes ikke med bare at importere forskellige brands og sælge dem videre.

- Vi har fået udviklet vores egne tapasprodukter, som sælges under vores eget navn. Og vi har også vores egen humus og øko-pesto. Vi er jævnligt nede hos producenterne i Sydeuropa, hvor vi smager en masse forskellige produkter og får dem tilpasset danske smagsløg - og så kan vi godt lide at lave produkterne lidt nyskabende, fortæller Steffan Hassel-Jacobsson.

Som eksempel nævner han, at Delidrengenes tapas-platte med blandt andet olivenmix, feta og ostefyldte pepperballs er pakket sammen med en lille gaffel, så indholdet er lige til at tage med i parken på en sommerdag.

- Vi vil gerne betale lidt ekstra for at få den gaffel med, så det har vi aftalt med leverandøren i Grækenland, nævner delikatessechefen.

Blandt virksomhedens andre varer er de svenske Johnny's Sennep og Eriks Saucer, som Delidrengene er eneforhandler af i Danmark.

Ny adresse
Alt i alt har den voksende mængde af produkter - og muligvis også det nye navn - været med til at give en støt stigende omsætning, der i det seneste regnskab fra 2016 resulterede i et overskud på 600.000 kroner.

- Men det koster at udvikle, så stort set alle de penge, vi tjener, bliver brugt på virksomheden. Vi er lige flyttet fra Vallensbæk til Skovlunde, hvor vi har bygget tørvarelager og kølerum for en halv million kroner, fortæller Steffan Hassel-Jacobsson.

Han afslører også, at man naturligvis ikke behøver at være af hankøn for at være en del af Delidrengene:

- Vi er seks fuldtidsansatte og ti på deltid, og cirka halvdelen er kvinder. Så vi kunne også have heddet Delidrengene og Delipigerne, men det bliver simpelthen for langt ...


Hold dig opdateret med Foodservice Forum

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Øko-pris til Byens Køkken

Michelin-kokke konkurrerer på Als

Norsk pizzasucces vil åbne 40 steder i Danmark

Farvel til gourmet, velkommen til mormormad

Badehotel i Blokhus skifter foie gras ud med skipperlabskovs

Pizzeria afsløret med afføring, urin, snot og bussemand

Brødre klar med ny restaurant i Horsens

Nyhedsbrev

Burgerbar er blevet til gourmetrestaurant

Online Avis Arkiv

Kendt kok lancerer 150 nye fødevareprodukter

De første er efter planen klar til salg om få uger

Kendt Odense-restaurant konkurs

Årets Kok 2019: Jagten er i gang

Otte fynske rigmænd har købt Jensen ud af Jensens Bøfhus

Medie: Stifter Palle Skov Jensen er helt ude af sit livsværk efter 34 år

Det offentlige elsker økologisk foodservice

Erfaren køkkenchef skifter til Madkastellet

Han skal stå for virksomhedens eventcatering

- Domino's vil med 100 procents sikkerhed miste kunder

Ny niche: Hun skaffer mad til erhvervslivet

Bil-kantine er base for mad ud af huset

Madkastellet lancerer kantiner uden ret meget kød

Markedet er klar til fleksitarkantiner, vurderer stifteren

Ægtepar laver italiensk cateringfirma

Foodservicebranchen vokser videre

Caspers bornholmske flymad er et hit

Hungry er på pengejagt

Løgismose Meyers har fyret topchefen

Tørk Furhauges resultater ikke gode nok, mener bestyrelsen

Burgerkæde overtager ikonisk restaurant

- Jeg tror bare, at de fandt et sted, som de bare vil have

Halifax Burgers fortsætter voldsom vækst

Fødevarestyrelsen lukkede sydjysk cateringfirma

Madentreprenør åbner nyt spisested

Se alle Medlemmernes egne nyheder

ButiksKompagniet er hovedsponsor for Byens Bedste i Aarhus

Hvem ringer du til når branden er slukket?

PEASE - god mad fra ærten

Scanpack 2018: Fokus på plast og bæredygtighed

Gamst Blomster åbner ny butik på Lyngby Hovedgade

Har din virksomhed behov for innovation og for at øge sin andel på det voksende fødevaremarked?

Fødevarer i fokus på teknologitopmøde

Alle har ret til friske frikadeller

RoboFood – Bliv klogere på robotter og automatisering til fødevareindustrien

MENY i Præstø oplever endnu større succes efter køb af ny røgovn

JEROS A/S på vej på IBA 2018

Ny røgovn fordobler salget af pølser hos Kvickly i Haderslev

Ny ejer holder fast i Hørlyck Skos kvalitetsbevidste brand

Ribbenstege af kanon go' kvalitet til en fair pris.

DK's bedste og billigste flæsk i skiver

Stor forskel på karbonathåndhed i drikkevandet

JEROS A/S er nomineret til DI prisen 2018

24/7 overvågning mod Rotter og Mus:

Ecophon Mængdeberegner til akustikprodukter

God hygiejne hos fødevareproducenter – begynder med hygiejnisk design af produktionsudstyr

Overvågning og netværk

Når sort skal være rigtig sort

Ses vi på IBA 2018 i München?

JEROS a/s på IBA messen 2018

Vejen til innovative løsninger går gennem produktudvikling

Send til en kollega

0.171